söndag 15 oktober 2017

Missar

Fast jag egentligen gillar att skriva, så har det ena efter det andra prioriterats före bloggen (lite fler uppdateringar hittar du @solsmula på instagram). Det har gjorts en del misstag i syhörnan senaste tiden och för att det ska bli en realistisk bild av verkligheten så får ni ta del av dem också. 

Väskprojektet är klart. Men nja...svårare än jag trodde att sy så att det blev stadigt, så det blev inte som jag tänkte mig från början. Men jag gillar det randiga fodret så mycket att den kombinerade påsen/väskan/ryggsäcken får hänga med ändå. 

Ett gäng tvålpåsar till resan har hamnat hos Malin i Ratan (de gick i alla fint att få ihop). 

Förra helgen travade jag runt på Sy- och hantverksmässa i Umeå och kom hem med finfina tyger och ett färdigköpt mönster - en superfin blus från Merchant & Mills. Latmasken och ivern att sy något till mig själv gjorde att jag tänkte att om jag går efter måttabellen på mönstret så kommer den att sitta fint, då modellen är lite lös och ledig. Men icke....den är alldeles för stor.... Så nu är frågan ska jag sy klart den och hoppas att någon i min närhet behöver en finfin blå linneblus, eller ska jag sprätta isär och se om jag enkelt kan förminska den?

Det finns också en del solsmulor i lager och jag funderar på det kanske skulle gå att få till en liten gårdsbutiksdag här hemma i november - kanske kan du fynda en julklapp eller två?

Väldigt många dagar har tillbringats i stövlar bland våta löv i skogen. Men idag kom den - den efterlängtade solen. Nu ser jag framemot andra halvan av oktober. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar