söndag 25 juni 2017

En andra upplaga

Veckan innehöll en härlig midsommarafton hos Hantverk i Ratan. Så många som tittade förbi, å så glad jag blev när jag i vimlet fick syn på "min jacka" som såldes förra året :-). 

En del av det där tjusiga påslakanet jag fyndade, har blivit en mjuk skön sommarklänning. Modellen har jag sytt en gång förut, det var den jag satte solsmula-etiketten på för allra första gången - så det här är en andra upplaga :-). Den har veck både på fram- och bakstycket, kort volangärm, mycket vidd och knytband i ryggen. Perfekt för sköna varma sommardagar (som jag hoppas dyker upp alldeles snart). Det blev storlek 110 cl ungefär och på lördag hittar du den i butiken. Då är det också Hantverk i Sommarnatt (tips till dig som bor i närheten - mycket trevligt sätt att ta en rundtur i kommunen).

  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar