torsdag 4 augusti 2016

Det blir inte som jag tänkt mig....


Min ambition var en ny sommarklänning till mig själv inför en glädjefest som stundar i helgen. Första valet var en modell som jag trivs i och som jag sytt tidigare - men i mitt nu valda randiga tyg blev det snudd på rörig katastrof. Innan jag sytt helt klart lade jag den därför åt sidan för att gå på jakt efter ett annat tyg i min hylla. 

Där fanns ett urtjusigt målat tyg från Malaysia. Jag är inte världsbäst på att sy i tunna slinkiga tyger, så modellen fick bli en rak enkel sak med insnitt fram och bak. Hittade ett ritat mönster märkt "Lisa", så det var bara att klippa och sy....såklart utan att kontrollmäta. Nu kan jag konstatera att jag nog krympt, för nu är den för stor.....Men jösses hur svårt kan det vara?! 

Som vanligt är tiden knapp när jag påbörjar projekt till mig själv så ja, det blir nog till att hitta en klänning som redan hänger i garderoben. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar