söndag 3 juli 2016

Shorts blev klänning

I min egen garderob gapar det väldigt tomt där det finns en plats för shorts. Så min plan var att få till ett fungerande mönster för ett par shorts i linnetyg häromdagen - det slutade med en klänning av restbitar i ekologisk trikå ......som jag verkligen inte är i behov av. Men kanske är det någon annan som behöver? Den hänger nu hos Hantverk i Ratan i såfall :-), tillsammans med några nya OP i stl 80 cl. 

Min fotograf har dragit på semester med barnen och kameran - så ni får hålla till godo med gryniga bilder från min mobil. 



En grå OP med röd dragkedja fick myror i huva och muddar. Passar fint till en liten med myror i benen kanske?


Här är en blå flirt med sommarens vågor. Men det kändes lite väl blått till slut, så med en gul löpare på dragkedjan fick den bli solsmulas bidrag till Sveriges OS-klädsel :-). 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar