söndag 7 februari 2016

Huvlös huvtröja

Visst är det ganska mysigt att dra på sig en skön tröja med huva? Men när det är dags att ta på en jacka ångrar jag alltid det valet. Knöligt och tjockt blir det och att låta huvan sticka ut är ju inte direkt ett alternativ den här årstiden.

Så för att lösa problemet fick det helt enkelt bli en huvlös huvtröja till mig själv. Jag är riktigt nöjd med modellen så det lär bli fler. Mönstret är ett hopkok av flera som kryddats med lite improvisation (stl M ungefär). Den är sydd i en lite tjockare ekologisk trikå. Fickor och "huvan" som är mera av en krage fodrades med en bit grön klöver. Mitt fram syddes knapphål och knappar som får hålla ihop kragen. Nu får jag känslan av huvtröja, men slipper "knölet" under jackan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar