söndag 3 januari 2016

En varg och några ättlingar

"Vargarna från Värmland" - den har vi hört några gånger :-). En julklappströja som inte hann bli färdig i tid är nu på väg i ett paket till favoritkusinen (har man en, är det såklart favoriten). Mönstret hittade jag i en Ottobre-tidning från 2015. Härligt att sy efter ett färdigt mönster, bara att rita av. Lite längdjusteringar gjorde jag för att den inte ska vara urväxt innan den landat i postlådan. Grått och blått collegetyg fanns i hyllan, applikationerna är sydda från de allra minsta restbitar jag sparat.



Fick en finfin mönsterbok till stickning av tomten. Efter många upprepningar fick jag så till några hoppande glada hundar på ett pannband. Men trägen vinner och nu har jag fått blodad tand, garnrester och stickor ligger här och var :-).


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar