söndag 9 november 2014

Vatten över huvudet och stövlar?

Ja, både en och två gånger har jag idag funderat på om jag tagit mig vatten över huvudet. Tycks tro att jag är klok och min tid oändlig....det visar sig att inget av det stämmer :-). Så här ser det ut i syhörnan, massor av mönsterbitar i skala 1/4, linjaler, mått, mönsterbok och inte en susning om jag är på rätt väg. "Men mamma, du får väl fråga din fröken då". Mmm, men det är söndagkväll och jag ska innan nästa helg helst ha fått ihop ett mönster i verklig storlek OCH en Toilè....fortsättning följer (kanske).



Med vatten över huvudet är det inte långt till att vandra runt i stövlar :-). Här är en beställning som levererats för ett tag sedan. Ett brunt eko-joggingtyg blev ett par stövelbyxor i stl M. Till de långa benmuddarna (stövelskaften) och fickorna användes en jersey i orange som jag hade i hyllan. Vid en liten titt så ser man att det är samma bruna färg i mitten av de grå blommorna som på resten av byxorna. Håller tummarna att de passar i beställarens stövlar.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar