söndag 16 november 2014

En del av veckans projekt

Jag firar så här på söndagskvällen att 16 dagars halsont är borta - hurra! Vet inte om jag visat er tidigare, men jag har fått ett så fint porträtt av mig själv och husets tjejer. Det fick agera inspiration till ett litet broderi, som nu pryder mitt nya lite vintrigare mobilfodral. Det svarta tyget är ett hemvävt ylletyg, tråden är färgat yllegarn. Jag använder fodralet till div kort och annat och problemet med att "blippläsaren" på jobbet inte vill läsa genom tyg fixade jag genom att sätta ett band och en nyckelring på baksidan där den kan hänga om dagarna.




För er som undrat - det gick vägen med alla de där mönsterdelarna :-) Fick till slut ihop både ett mönster och en toilé enligt skissen (i tid). Så här sydd i ett gammalt påslakan ser det ju inte ut så mycket för världen, men i ett annat tyg och med  lite småjusteringar så kan det nog bli en t-shirt att använda både till vardag och fest.



Sen måste jag bara visa er skapelsen i workshopen form och volym - materialet var pappersremsor, nålar och en provdocka. Det ska sedan fungera som inspiration till en riktig modell i tyg och det skall konstrueras mönster till den....vi får väl se vad resultatet blir :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar