söndag 31 augusti 2014

Lite gammalt

Bläddrade igenom lite bilder och hittade två klänningar som jag inte visat er. I våras kom två tjejer med varsin teckning och önskan om klänningar. Båda syddes i viscosejersey, den turkosa är ärmlös och har ett prickigt skärp i midjan. Den lila har långa ganska tajta ärmar som jag rynkade lite i sömmen för att det skulle hända lite där. Kravet var att det skulle vara mycket snurr i kjolen - hoppas att jag lyckades.




Sen vill jag bara visa er den här fina stickade tröjan som följde med hem från loppisen senast. Ett fantastiskt fint mönster, handgjord och för bara några ynka kronor blev den min. Till dig som stickat den - jag lovar att ta väl hand om den. Jag tror att den kommer passa finfint till min "Skôel-kjol".

Pssst: Håll utkik så kommer det snart att dyka upp ett och annat för små och stora troll från Skôel :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar