onsdag 11 juni 2014

Skolavslutning1986 vs 2014

Vilken tur att Fru Slänga har en mamma Spara :-)

Så fick den då bäras igen, min egen examensklänning från ettan 1986 satt idag på min egen Etta. Så himla kul att den där vita härligheten i "bäck-å-bölja" med stora fickor fram och knäppning i hela ryggen har hängt med i 29 år..... Den vita härligheten sydde mamma Spara till mig och på min examensdag bars den med en grön kavaj....jo du läste rätt ;-), att jag sedan fick klä på mig vid kyrkan för att den inte skulle bli alltför skrynklig och smutsig är en annan historia :-). Idag fick den sitta på ända hemifrån och sällskapa med ett par solsmula-tights istället för kavajen.

Ettans lillasyster har också en återbruksklänning - den sydde Fru Slänga till Ettan på midsommar för några år sedan (kan hända att jag börjar bli en mamma Spara). Å om jag minns rätt så var den faktiskt det allra första inlägget på den här bloggen. Lillasyster fick också ett par nya solsmula-tights.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar