torsdag 12 juni 2014

Första halvlek

Idag på fotbolls VM:s första dag fick jag veta att det där PROVET jag sytt och skrivit om var godkänt! Med fotbollstermer skulle jag säga att spelet i första halvlek var bra, nu är det bara att hålla tummarna för att det håller även i andra :-).

Lekfullt för tioåringen var det givna temat på uppgiften. Jag valde fotboll som utgångspunkt i min idé (passar ju extra bra en dag som denna). Hoppas ni ser den gröna gräsmattan och den svart/vita fotbollen representerade här i tunika/klänningen. Tygerna fanns i min hylla och modellen är en blandning av diverse mönster jag gjort tidigare. Bokstäverna ovanför U-fickan (målet) broderades med svart broderigarn. Sydd i jersey är den skön och mjuk att bära, passar att spela fotboll i på rasten och tål en och annan närkamp. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar