lördag 22 februari 2014

Prickar och ränder

Ett tag har jag ritat och skissat på ett mönster på en vårjacka till mig själv. Den där processen i ritblocket är inte min starkaste sida men övning ger färdighet och det resulterade till slut i ett mönster som jag är nöjd med. Jag ville att känslan skulle bli lite som mina skaljackor, men lite mera form, färg och mönster. Ett prickigt mjukt denimtyg fick bli yttertyg och som foder använde jag ett randigt bomullstyg som fanns i gömmorna. Ett rött blixtlås, röda muddar i ärmen och två påsydda "pusselfickor" på framstycket fick det bli. Nu får gärna vintern hänga i ett tag till, men jag ser framemot att få använda den här senare :-).

Randigt foder och ett ok med skärning fram.
 Huvan är sydd i tre delar och bak finns ett ok med skärning som på framstycket.
  Påsydda "pusselfickor" och röda muddar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar