söndag 6 oktober 2013

Pyttipanna eller "Solsmulagual"

I fredags fick jag hämta hem en nyservad symaskin - oj, vilken skillnad det var! Så i helgen har jag sytt en del, både små och stora saker. Jag har haft tema pyttipanna - dvs ta de rester som finns och skapa något nytt.

Ett av de projekten var den här klänningen. Jag hade ett mönster att testa och ni ser säkert varifrån inspirationen kommer. Några ändringar ska jag göra till nästa gång - (ja, det lär bli en nästa gång för min "solsmulagual", den är jätteskön att bära). Jag använde rester av ekologiska jerseytyger som legat i min hylla, det är perfekt med småbitar som kan användas till olika delar.



Å så har det varit kalas igen för en sexåring. Den här gången blev det en tetranecessär som fylldes med några hårspännen och hårsnoddar. Den fick rött blixtlås och är sydd i textilvaxduk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar