tisdag 11 juni 2013

Doft av syrener....

Imorgon är det skolavslutning hos oss och våra tjejer har varsin ny klänning. De kom tidigt överens om ett lila tyg med vita prickar. När således den i stl 128 cl var klar deklarerade husets yngsta att hon minsann inte skulle ha en prickig. Hon hänvisade bestämt till ett vitt tyg med grönt mönster i mitt skåp som hennes klänning skulle sys i. Att det tyget är ett lite mera julinspirerat tyg brydde hon sig inte om. Jag beslöt mig för att göra henne till lags och såhär i efterhand så är det lite matchat i syrenernas färg :-) Värmen som har befunnit sig hos oss ett tag har försvunnit så det fick bli matchande tights som värmer små ben. Båda klänningarna är sydda i samma modell, med blixtlås i ryggen, rundad krage, fuskknappar fram och band som knyts på ryggen.

Sydd i stl 104 cl i ett vitt bomullstyg med grönt tryck, knappar från mina gömmor. Det gröna tyget i tightsen kommer från en tyggömma jag fått ta del av.

Sydd i stl 128 i ett lila tyg med vita prickar. Här räckte inte riktigt knapparna till i samma färg, så det fick bli varannan. Även här kommer tyget i tightsen från tyggömman.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar