måndag 15 oktober 2012

Mera solsmulor i garderoben

I min egen och våra döttrars garderober förekommer massor av solsmulor, men i min käre makes del av den är det betydligt färre. För att bättra på statistiken fick han i helgen en t-shirt (sydd i stl lång smal man). Utgångspunkten var ett mönster som hittades i mina gömmor som jag nu gjorde lite längre (jag har tidigare gjort det mönstret till honom - men då blev resultatet lite för kort).

Maken valde tyger och färger och jag måste säga att jag blev lite förvånad och glatt överraskad när han ville ha en orange kant i halsringningen. Tyget är ett randigt jerseytyg av en lite tjockare kvalitet och som känns väldigt skön mot kroppen. Halsringningen kantas av en bit orange muddtyg. Fotografen är äldsta dottern som också lyckades fånga de få solstrålar som helgen bjöd på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar