lördag 15 september 2012

Ekologiskt och lite gammalt

Så här i början av hösten har min tid och energi använts till så mycket annat än sömnad, men nu ska jag snart vara tillbaka på banan igen :-)

En beställning på en ekologisk OP i stl "ungefär som mig fast kanske lite längre" har slutförts. Den är sydd i svart ekologisk bomull och har fått mudd i ärm och benslut. Till en början hade jag för avsikt att få in något blått i huvan - men de båda tygerna vägrade att harmoniera med varandra - det bara "tjorvade" och jag vet inte riktigt vad som blev fel, men bestämde mig helt sonika för att slopa det. Den är onekligen riktigt lång när den hänger på en galge och svårt att fånga på en vettig bild, så därför får ni nöja er med en ytterst liten sådan.


Min käre fotograf fick lite bannor när det visat sig att han bara fotat bakstycket av klänningen nedan.....Oj, inte vet jag väl vad som är fram och bak svarade han :-). Nåväl, framstycket har ett ok och kjolvidden ökar genom att det mitt fram finns ett motveck, längst ner finns en bred volang som ger bra snurr. Klänningen är sydd i stl 6 år och i ett tryckt bomullstyg som fanns i skåpet. Blixtlåset har min farmor sprättat loss och med tanke på att det är väldigt många år sedan hon kunde sprätta blixtlås, så är det spännande att tänka på var det har suttit från början. Till de här färgerna fungerade det fint i allafall!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar