söndag 12 februari 2012

Inga tröjor?!

-"Mamma, titta här i min låda - det finns inga vanliga tröjor". Jag kikar ner i lådan och inser att dottern har alldeles rätt i sitt påstående, så det fick bli en tröja. (Påpekas bör dock att efter en sväng i tvättberget har lagret fyllts på ganska enkelt). Jag gillar detaljer så tröjan fick samma typ av sprund som den här. Den är sydd i ett jerseytyg i rosa (stl 122).....näst efter lila är det fortfarande den bästa färgen enligt 5-åringen. Mamman sätter dock dit en grön blomknapp som får godkänt.




Här har veckan som gått varit full av vab, jobb och pussel för att få det att gå ihop. Därav väldigt lite tid vid min kära symaskin. Men jag kan uppdatera er lite om  vad som sker där....Temat är helt klart klänningar, i alla möjliga varianter. Bilder kommer i början av veckan!

1 kommentar:

  1. åå vad mycket fint du syr! ska göra en beställning på någon fin tunika/vårkläning till tjejerna lite senare..:-)
    /Helena Lundquist.

    SvaraRadera