onsdag 4 januari 2012

Till två små pojkar

En beställning till två små pojkar. Båda har fått byxor i brun manchester och varsin tröja i jersey med får respektive tåg på. Tröjorna är sydda i en enkel modell med mudd i halsringning och ärmslut. Byxorna är också av enklaste modell med mudd i midjan och i benslut. Jag har valt att göra tröjorna i stl 74 och byxorna i stl 68. Min erfarenhet är nämligen den att byxor ofta passar även om barnet växt ur sina tröjor. Med mudden nedtill på byxorna är det också lättare att reglera längden på dem.


3 kommentarer:

  1. Vilka fina kläder! visste faktiskt inte att du sydde förrän du sa det på aqua kursen! =)

    vart beställer du tyg ifrån eller handlar du nere på stan?! *nyfiken*

    funderat på att sy några mjukiskläder till mina grabbar, framöver... =)

    Johanna

    SvaraRadera
  2. Tack :-)
    Mina tyger handlar jag lite varstans ifrån, men lite mera basbetonade saker - sådana som jag ofta har hemma (som velour, manchester och tunnare jersey) kommer oftast från Ohlssons eller Stoff och Stil.

    SvaraRadera
  3. Nu har tågtröja och fina byxor kommit fram till mig, tusen tack, jättefina! http://ebbesblogg.wordpress.com/2012/01/23/ett-paket-i-brevladan/

    SvaraRadera